Feia molt de temps que no escrivia al bloc, i torn amb una entrada sobre el
debat que hem fet a classe unes defensant l’escola tradicional i altres l’escola
constructivista tot i que després hem canviat els rols per poder defensar-hi
els dos.
Aquest debat ha set una mica diferent als que jo havia fet abans ja que l’hem
fet via twitter amb unes etiquetes #dbateiv i #uib que ens permetia veure tots
els tweets que anàvem publicant. El meu grup varem començar amb el rol de l’escola
constructivista i l’altre de l’escola tradicional. Amb aquest rol estava bé s’havia que podia defendre-ho
amb sòlids arguments cosa que si haguéssim fet el debat a principi de curs no
podria ja que em pareixeria més normal l’escola tradicional ja que era l’única
que coneixia. Els temes del debat eren sobretot sobre les TIC i el llibre, la
avaluació i que la mestra té tota la veritat i els nens no tenen coneixements
previs. Jo vaig tenir confrontament sobretot amb el tema de que els mestres
tenen tot el coneixement, que em pareix il·lògic ja que els nens han viscut,
han vist i han conegut coses abans de entrar a l’escola i que un professor els
hi doni classe, doncs no pot ser veritat que els nens no poden tenir
coneixements previs tot i que els poden tenir malament però hi tenen. Amb el
tema del llibre i les TIC també va haver molta baralla, les que defensaven l’escola
constructivista deien que hi ha unes altres maneres de aprendre no tants sols
els llibre, sinó que és aquest és una de les eines que hi ha, com els
ordinadors, el joc o simplement anant al camp, no només un llibre. Al contrari
els de l’escola tradicional deien que amb l’ordinador els nens només juguen i
que no serveix per a res i que hi ha tanta informació que pot ser errònia .Com
es pot veure amb aquestos temes era fàcil fer tweets a favor de l’escola
constructivista.
Quan em va tocar canviar de rol no podia dir res. Quasi no podia defensar l’escola
tradicional, perquè com jo se que no tinc la raó i que el que estic dient són
disparats no em sortia defendre l’escola tradicional, estam en el segle XXI hem
d’evolucionar ja no hi ha lloc per escoles tradicionals. Alguns temes amb molta
polèmica va ser el de la avaluació, les que defensaven l’escola constructivista
deien que s’ha d’avaluar des de els coneixements previs de l’alumne, per el
procés de aprenentatge, fins a arribar a l’avaluació de tot el procés. Les que
defensaven l’escola tradicional deien que només s’ha d’avaluar al final de l’aprenentatge
i que no hi ha res de dolent en que un nen que no ha fet res durant tot el
curs, a l’últim moment es posi a estudiar i aprovi i un altre que s’ha esforçat durant tot el curs després
suspengui .
Aqui tenc una foto d'alguns del tweets que varem fer, en aquest cas jo anava a favor de l'escola constructivista amb na Nuria, i na Andrea Alba, na Celia i na Silvia anaven a favor de l'escola tradicional i estavem debatent un poc.
L’experiència de fer un
debat via twitter va ser molt divertit perquè estaves les 24 hores del dia
reben tweets i tenies temps per pensar en que dir, no com si es fes un debat a
classe que has de participar en un període més curt de temps i et pots bloquejar,
era més fluït. Totes hem gaudit amb aquesta activitat fins a un punt que
algunes pareixia que es barallaven de veritat per aquestos temes i que el que
deien a favor de l’escola tradicional s’ho creien.
No hay comentarios:
Publicar un comentario