miércoles, 23 de enero de 2013

Última entrada


Em trobo fent la última entrada per al bloc de bases didàctiques, ja quasi ha terminat aquesta assignatura i faré un repàs de tot el que he aprés d’aquesta experiència.

Vaig començar en aquesta assignatura, com totes les meves companyes, coneixent només un tipus de escola, la tradicional que és en la que totes hem estudiat, per tant es com si haguéssim començat de cero. En la meva escola jo no record cap instrument més que el llibre per estudiar, i per avaluar els exàmens on té jugaves tota la nota, el treball durant el curs tenies sort si contava un tant per cent de la nota. El mestre era el que te ensenyava el coneixement i si ni havia algun dubte entre dos qüestions, una del mestre i altra teva, la seva opinió sempre era la bona. Però cada persona te la seva visió i totes són vàlides, no hi ha una per damunt de l’altre que es el que ens fan pensar sempre. 




Després de anar a la assignatura de bases didàctiques m’he omplert de nous esquemes que ha canviat la meva forma de pensar per a millor. Ara se que hi ha moltes formes de que els nens aprenguin no només amb un llibre i que el professor no té per que ser l’únic que te la veritat. Quan sigui professora faré que els nens tinguin ganes d’aprendre ja que es pot fer d’una manera més pràctica i divertida, perquè el fet de que s’estiguin divertint no significa que no estiguin aprenent. Fer que ells no només estudiïn per a l’examen, si no que ells mateixos vulguin saber més i que explorin per ells mateixos també gràcies a l’ajuda de les TIC que no només serveixen per les xarxes socials, per a aprendre també. Tot i que per a això les mestres tenen que estar contínuament investigant per aprendre nous mètodes i formes de fer la classe més dinàmica i que els nens no caiguin en la rutina i s’avorreixen.

L’escola constructivista no només tracta de que els nens aprenguin la teoria de memòria sinó de desenvolupar la personalitat del nen i de que sàpiguen posar la teoria en pràctica en situacions de la vida quotidiana, perquè sinó es sap de que serveix el coneixement ? Aquesta etapa de la educació dels nens és essencial per al futur, tot i que encara aquesta no sigui obligatòria.

Altre de les coses de la qual mai havia sentit parla ha set les competències. Pertanyen a l’escola constructivista, tracta de canviar la manera d’ensenyar per cada assignatura i ensenyar per competències, on no només és important el contingut sinó el temps, l’espai i la forma d’avaluar que no ha de ser sempre avaluació final i mitjançant  exàmens. També pot ser a partir dels coneixements previs i durant l’aprenentatge per corregir errors a temps i valorar l’esforç i no només la quantitat de teoria que un sap. La finalitat ha de ser saber posar en pràctica tota allò que un sap en el moment correcte.

Aquesta assignatura m’ha fet assabentar-me de la feina que du ser mestre i la importància que tenen en la educació, per això ara tinc més ganes de començar a ensenyar a nens i de ser part d’un moment de la seva vida molt important. Els coneixements que ara tinc sobre l’educació i de com hauria de ser els tinc gràcies a aquesta assignatura i no canviaran mai això ho tinc molt clar. Ara posaré el meu PLE on hi ha totes les eines que després de fer aquesta asignatura les he aprés a utilitzar. També us deixo un video de la meva companyera Nuria i jo parlant sobre la assignatura, posaré un link del seu bloc per si no el podeu veure.






No hay comentarios:

Publicar un comentario