Em trobo fent la última entrada per al bloc de bases didàctiques, ja quasi
ha terminat aquesta assignatura i faré un repàs de tot el que he aprés
d’aquesta experiència.
Vaig començar en aquesta assignatura, com totes les meves companyes, coneixent
només un tipus de escola, la tradicional que és en la que totes hem estudiat, per tant es com si haguéssim començat de cero. En la meva escola jo no record
cap instrument més que el llibre per estudiar, i per avaluar els exàmens on té
jugaves tota la nota, el treball durant el curs tenies sort si contava un tant
per cent de la nota. El mestre era el que te ensenyava el coneixement i si ni
havia algun dubte entre dos qüestions, una del mestre i altra teva, la seva
opinió sempre era la bona. Però cada persona te la seva visió i totes són
vàlides, no hi ha una per damunt de l’altre que es el que ens fan pensar
sempre.
Després de anar a la assignatura de bases didàctiques m’he omplert de nous esquemes que ha canviat la meva forma de pensar per a millor. Ara se que hi ha moltes formes de que els nens aprenguin no només amb un llibre i que el professor no té per que ser l’únic que te la veritat. Quan sigui professora faré que els nens tinguin ganes d’aprendre ja que es pot fer d’una manera més pràctica i divertida, perquè el fet de que s’estiguin divertint no significa que no estiguin aprenent. Fer que ells no només estudiïn per a l’examen, si no que ells mateixos vulguin saber més i que explorin per ells mateixos també gràcies a l’ajuda de les TIC que no només serveixen per les xarxes socials, per a aprendre també. Tot i que per a això les mestres tenen que estar contínuament investigant per aprendre nous mètodes i formes de fer la classe més dinàmica i que els nens no caiguin en la rutina i s’avorreixen.
Després de anar a la assignatura de bases didàctiques m’he omplert de nous esquemes que ha canviat la meva forma de pensar per a millor. Ara se que hi ha moltes formes de que els nens aprenguin no només amb un llibre i que el professor no té per que ser l’únic que te la veritat. Quan sigui professora faré que els nens tinguin ganes d’aprendre ja que es pot fer d’una manera més pràctica i divertida, perquè el fet de que s’estiguin divertint no significa que no estiguin aprenent. Fer que ells no només estudiïn per a l’examen, si no que ells mateixos vulguin saber més i que explorin per ells mateixos també gràcies a l’ajuda de les TIC que no només serveixen per les xarxes socials, per a aprendre també. Tot i que per a això les mestres tenen que estar contínuament investigant per aprendre nous mètodes i formes de fer la classe més dinàmica i que els nens no caiguin en la rutina i s’avorreixen.
L’escola constructivista no només tracta de que els nens aprenguin la
teoria de memòria sinó de desenvolupar la personalitat del nen i de que
sàpiguen posar la teoria en pràctica en situacions de la vida quotidiana,
perquè sinó es sap de que serveix el coneixement ? Aquesta etapa de la educació
dels nens és essencial per al futur, tot i que encara aquesta no sigui
obligatòria.
Altre de les coses de la qual mai havia sentit parla ha set les
competències. Pertanyen a l’escola constructivista, tracta de canviar la manera
d’ensenyar per cada assignatura i ensenyar per competències, on no només és
important el contingut sinó el temps, l’espai i la forma d’avaluar que no ha de
ser sempre avaluació final i mitjançant exàmens. També pot ser a partir dels
coneixements previs i durant l’aprenentatge per corregir errors a temps i
valorar l’esforç i no només la quantitat de teoria que un sap. La finalitat ha
de ser saber posar en pràctica tota allò que un sap en el moment correcte.
Aquesta assignatura m’ha fet assabentar-me de la feina que du ser mestre i
la importància que tenen en la educació, per això ara tinc més ganes de
començar a ensenyar a nens i de ser part d’un moment de la seva vida molt
important. Els coneixements que ara tinc sobre l’educació i de com hauria de
ser els tinc gràcies a aquesta assignatura i no canviaran mai això ho tinc molt
clar. Ara posaré el meu PLE on hi ha totes les eines que després de fer aquesta asignatura les he aprés a utilitzar. També us deixo un video de la meva companyera Nuria i jo parlant sobre la assignatura, posaré un link del seu bloc per si no el podeu veure.
No hay comentarios:
Publicar un comentario