Continuant un poc amb el tema de la entrada
anterior sobre l’escola tradicional I la moderna, ara em centraré més en el
rols dels mestres i dels alumnes.
Hi ha, o deuria haver-hi, grans diferencies
entre les finalitats dels mestres de l’escola tradicional i l’escola moderna
Abans els mestres eren els que tenien tota la veritat, l’imposaven als alumnes,
eren inflexibles ells sempre tenien la raó, feien càstigs físics i el més
important eren individualistes. Els mestres de l’escola constructivista no ho
saben tot, ajuden als alumnes, els guien per trobar el coneixement i
desenvolupar la seva pròpia personalitat, investiga, busca noves formes d'aprenentatge motiva als nens i coopera amb l’equip docent per millorar
l’escola.
No es sap fins a quin punt, els mestres del
segle XIX, són tradicionals però si es sap com deurien ensenyar en les escoles
modernes per avançar. Els nens en l’escola tradicional estaven orientat cap al
treball, molts pocs finalitzaven els seus estudis, i els que ho feien solien
ser de famílies més adinerades, però ara tots els nens poden optar a l’escola i
està pensada per a que cada nen desenvolupi al màxim les seves competències i
el professor ha de estar ben preparat per ajudar-los. Els professor han d'estimar ensenyar, hi ha molts que fan lo just per que els nens tinguin els coneixements
mínims ,i n'hi ha d'altres que contínuament estan innovant, i això és lo que
s’ha de fer, si el nen veu que tu no tens entusiasme per ensenyar, com tindrà
ell per aprendre?
El currículum és important per als professor,
és la manera de com et prepares la classe, però també han d'estar preparats per
improvisar, perquè no sempre anirà de la forma que tu vols i també hi haurà
nens que necessitaran un currículum especial. Altra cosa important és
l’autoestima, per a jo de les més importants ja que condiciona molt la teva
actitud davant la classe i la feina que fas. Has de valorar sempre el que fas,
tot i que la majoria de vegades no valorin les bones accions que fas i que
paregui que només són rellevants les dolentes. Tot i que el treball del mestre
està infravalorat, és imprescindible actualment per a tots els nens que venen
al món i volen aprendre,els mestres han de ser optimistes i com diu Miguel Àngel Santos Guerra “ser docente es difícil”.Us recomano una pel·lícula sobre
una professora que creu en un alumnes que l’escola els etiqueta de delinqüents
i aconsegueix que s’interessin per aprendre, es titula Diarios de la calle(2007).
En l’escola moderna, i el que els mestres han d'eliminar per complet és d'individualisme i el corporativisme. Els mestres no
es poden aïllar en la seva classe i no tenir relació amb els altres docents ni
intercanviar opinions per por de la crítica, un ha de acceptar les crítiques i
ser objectiu amb el seu treball. Han de col·laborar amb els altres mestres amb
la finalitat de millorar l’escola, la ensenyança i la experiència dels nens a
l’escola.
Jaume Carbonell estableix deu atributs que
els bons mestres deurien tenir.
Respecte a la professora que vull ser jo tinc
molt clar que vull ser completament una de l’escola moderna, si no ens
comença’m a fer tots un poc responsable de la situació de la educació mai es
podran millorar les coses, tot i que sigui el que tots volem. M’agradaria ser
aquella professora que després tots els nens recorden per com els vaig ajudar o
per les experiències que van passar amb jo, es clar que és el que tots els
professor volen però no
tots fan el mateix esforç per ser-ho.
tots fan el mateix esforç per ser-ho.
No hay comentarios:
Publicar un comentario