sábado, 20 de octubre de 2012

Els rols dels mestres i dels alumnes




Continuant un poc amb el tema de la entrada anterior sobre l’escola tradicional I la moderna, ara em centraré més en el rols dels mestres i dels alumnes.
Hi ha, o deuria haver-hi, grans diferencies entre les finalitats dels mestres de l’escola tradicional i l’escola moderna Abans els mestres eren els que tenien tota la veritat, l’imposaven als alumnes, eren inflexibles ells sempre tenien la raó, feien càstigs físics i el més important eren individualistes. Els mestres de l’escola constructivista no ho saben tot, ajuden als alumnes, els guien per trobar el coneixement i desenvolupar la seva pròpia personalitat, investiga, busca noves formes d'aprenentatge  motiva als nens i coopera amb l’equip docent per millorar l’escola.

No es sap fins a quin punt, els mestres del segle XIX, són tradicionals però si es sap com deurien ensenyar en les escoles modernes per avançar. Els nens en l’escola tradicional estaven orientat cap al treball, molts pocs finalitzaven els seus estudis, i els que ho feien solien ser de famílies més adinerades, però ara tots els nens poden optar a l’escola i està pensada per a que cada nen desenvolupi al màxim les seves competències i el professor ha de estar ben preparat per ajudar-los. Els professor han d'estimar ensenyar, hi ha molts que fan lo just per que els nens tinguin els coneixements mínims ,i n'hi ha d'altres que contínuament estan innovant, i això és lo que s’ha de fer, si el nen veu que tu no tens entusiasme per ensenyar, com tindrà ell per aprendre?

El currículum és important per als professor, és la manera de com et prepares la classe, però també han d'estar preparats per improvisar, perquè no sempre anirà de la forma que tu vols i també hi haurà nens que necessitaran un currículum especial. Altra cosa important és l’autoestima, per a jo de les més importants ja que condiciona molt la teva actitud davant la classe i la feina que fas. Has de valorar sempre el que fas, tot i que la majoria de vegades no valorin les bones accions que fas i que paregui que només són rellevants les dolentes. Tot i que el treball del mestre està infravalorat, és imprescindible actualment per a tots els nens que venen al món i volen aprendre,els mestres han de ser optimistes i com diu Miguel Àngel Santos Guerra “ser docente es difícil”.Us recomano una pel·lícula sobre una professora que creu en un alumnes que l’escola els etiqueta de delinqüents i aconsegueix que s’interessin per aprendre, es titula Diarios de la calle(2007).

En l’escola moderna, i el que els mestres han d'eliminar per complet és d'individualisme i el corporativisme. Els mestres no es poden aïllar en la seva classe i no tenir relació amb els altres docents ni intercanviar opinions per por de la crítica, un ha de acceptar les crítiques i ser objectiu amb el seu treball. Han de col·laborar amb els altres mestres amb la finalitat de millorar l’escola, la ensenyança i la experiència dels nens a l’escola.
Jaume Carbonell estableix deu atributs que els bons mestres deurien tenir.

Respecte a la professora que vull ser jo tinc molt clar que vull ser completament una de l’escola moderna, si no ens comença’m a fer tots un poc responsable de la situació de la educació mai es podran millorar les coses, tot i que sigui el que tots volem. M’agradaria ser aquella professora que després tots els nens recorden per com els vaig ajudar o per les experiències que van passar amb jo, es clar que és el que tots els professor volen però no 
tots fan el mateix esforç per ser-ho.


No hay comentarios:

Publicar un comentario